Followers

Saturday, January 7, 2012

Lelaki pun Menangis dalam Percintaan

Assalamualaikum semua!..semakin rajin pulak aku update blog..alhamdulillah..kalau nak berkomitmen kena lah pandai bagi masa..sebelum nih..aku rasa macam blog aku nih slow sangat..tapi sekarang alhamdulillah..aku nak bagi sedikit komitmen dekat blog nih...doa2kan lah ye...sokongan anda amat dihargai..^_^


Lelaki Menangis?? salah ke?? korang ingat lelaki yang kuat itu macam robot ehh? tak boleh menitiskan air mata sekali pun..^_^.. anda silap jika anda beranggapan sebegitu. Lelaki masih lagi seorang manusia yang sama seperti wanita, tak mustahil kalau lelaki menitiskan air mata di dalam hubungan percintaan mereka..

Sumber : Google Image

Lelaki akan menangis di dalam percintaan mereka di atas sebab beberapa perkara :-
  1. Si lelaki berusaha sedaya upaya untuk mendapatkan perhatian si gadis tetapi sedikit pun si gadis tidak menghargainya.
  2. Si lelaki akan berasa teramat sedih apabila melihat perempuan yg dicintainya bermesra dengan lelaki lain, curang dan berpelukan.
  3. Si lelaki tidak akan dapat menerima kenyataan apabila si gadis yg telah berjanji kepadanya, tidak mengotakan janji-janjinya itu.
  4. Si lelaki akan berasa kesal dan sedih yg teramat sangat apabila dia tidak mampu untuk membahagiakan wanita yg di cintainya.
  5. Si lelaki akan berasa sedih apabila wanita yg di cintainya sakit atau di sakiti dan si lelaki akan cuba sedaya upaya mencari penawar untuk melihat permaisurinya senyum dan sembuh kembali.
  6. Si lelaki akan berasa kesal dan tidak berguna apabila dia tidak dapat membantu apabila gadisnya sedang memerlukannya atau dalam kesusahan.
  7. Si lelaki akan berasa terlalu sedih apabila wanita yg terlalu dicintainya pergi meninggalkannya. 
  8. Lelaki akan menangis apabila wanita yg dicintainya menerima lamarannya.
  9. Selepas Tok kadi mengesahkan pernikahan dia dan permaisurinya, akan terbit sedikit perasaan sebak berbaur gembira kerana apa yg diusahakannya selama ini berakhir dengan gembira. (menangis dalam hati..T_T
  10. Lelaki akan menangis apabila dia mendukung anak pertama hasil perkahwinan dengan gadis yg teramat di cintainya.
Okayy...10 nih cukup kan??nak banyak lagi??haishhh...letih nak memikirkannya..hehehe...

p/s : wahai wanita, anda cukup bertuah jika memiliki lelaki yg sanggup mengalirkan air mata untuk anda, sanggup berjaga malam demi kesihatan anda, sanggup datang dari jauh semata-mataa untuk keperluan anda2 dan sanggup melakukan segalanya untuk anda. Percayalah lelaki yg sanggup menitiskan air mata ini adalah lelaki yg sempurna untuk anda kerana lelaki seperti ini menganggap anda adalah cinta terakhir dalam hidupnya. Janganlah anda sia2kan lelaki seperti ini. InsyaAllah, segala yg anda miliki sekarang akan terus anda miliki malah mungkin bertambah(kasih sayang dan cinta) jika anda berdua terus berdoa dan berusaha untuk menjaga hubungan anda.

A L I F F B O H A R I

Step From Abnormality

^_^

4 comments:

LidiaSuraya said...

Nice entry :)

shaerin syazwan said...

yeah , true . maybe saya bertuah .
tapi saya tetap tak suka lelaki yang menangis kerna perempuan semata-mata . if nak jugak , xperlu sampai perempuan itu tahu . anda boleh menangis dengan member or family , but not dengan awek you . kecuali sebab family or friends . but bukan sbb LOVE .

Anonymous said...

dah selalu sgt tgk Bf nangis..smpai rasa mcm ikhlas x dia ni nangis..

Muhammad Alif Bin Bohari said...

Cik Dilla : alahaii~..tak mampu nak komen kalau itu yg berlaku..

InsyaAllah..mungkin dia menangis bersebab..dan carilah sebab itu..di situ kita akan lihat keikhlasannya..
^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...