Followers

Sunday, November 13, 2011

Puaskah anda??!

Assalamualaikum semua pembaca dan para blogger..(^_^)

okayy kali ni aku nak berkongsi pendapat aku..apa yang aku rasa..dan apa yang aku pernah lalui...entry kali nih takde kena mengena dengan kepuasan seksual yang maksima!..hahaha...entry kali ni lebih membicarakan tentang perihal hati..keadaan sekeliling kita..dan kepuasan yang kita kecapi...







Anda pernah rasa puas??puas dengan apa yang anda lakukan?puas dengan apa yang anda perolehi...

aku ambil skop yang kecil untuk menerangkan kepada anda...kita mungkin boleh puas dengan :-

  1. Lakukan sesuatu untuk puaskan diri sendiri..
  2. Lakukan sesuatu untuk puaskan orang lain dan dalam masa yang sama kita pun merasa puas..
Okayyy..aku ulas mengenai point pertama tu dulu :-

"aku puas hati dengan apa yang aku dapat..orang lain dia punya pasal lah!"
   
  Apa yang aku perhatikan sekarang..terdapat ramai manusia yang lebih tegar memilih untuk memuaskan hatinya sendiri tanpa memikir orang sekeliling tak puas hati dengan dirinya..Ini bukanlah sesuatu tindakan yang salah..cuma berfikirlah sejenak..sebelum anda membuat sesuatu keputusan..fikirlah apa yang terbaik..bukan hanya untuk anda..tetapi untuk orang sekeliling juga..

Untuk point yang kedua :-

 " Kenapa kita kena puaskan orang lain pulak??hal aku!..suka hati aku lahh!..."

Jangan tipu anda tak pernah merasa situasi ini...inilah yang kata-kata yang akan keluar dari mulut seseorang yang hanya mementingkan diri sendiri..erti kata lain selfish...

Berbaloi ke nak puaskan hati orang lain??

  Rakan-rakan yang dihormati..
   Apabila kita mengambil berat tentang perasaan orang lain..dan cuba untuk memuaskan hati semua pihak...akan timbul satu perasaan di kalangan anda..iaitu perasaan cuba untuk memahami anda..perasaan ini teramatlah penting di dalam hubungan kita sesama manusia..bila kita mampu puaskan hati orang lain..insyaallah, kita juga akan berpuas hati dengan segala usaha kita...

Pernahkah anda terfikir jika dunia ini manusia hanya ingin memuaskan diri sendiri??mungkin masalah besar akan timbul..dan akan kurangnya sifat ihsan terhadap sesuatu sama lain..

Sekian.


p/s : kita hanya manusia biasa..tak lari dari kesilapan..tapi perlukah kita menghukum kesilapan oraang lain selamanya??..renung2kanlah..dan selamat beramal!..

A L I F F B O H A R I


Step From Abnormality

^_^




1 comments:

Afiqah Sharif said...

salah aku sikit je tapi semua orang nak buang aku.. camne tu? :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...