Followers

Sunday, October 9, 2011

Yessss!..Ini Cerita pasal Coke/Coca Cola!

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua Blogger dan para pembaca. Uishhhhh...rasa macam dah malas nak update blog..hahaha...sekarang just termampu satu entry untuk setiap minggu..okaylahh tuh dari tak update langsung kann...How life korang semua??harap makin baik dan semakin baik...same goes to me..walaupun rasa terbeban sangat dengan permainan perasaan nih..tapi aku sedar, aku yakin, aku tahu aku mampu untuk terus kuat berdiri hadapi semuanya...Insyaallah...


Okayyyy...hari nih nak cerita pasal Coke or Coca Cola...info nih pun aku dapat dari kawan punya kawan aku..tah mcm mana tah relation tuhh...aku just bantu untuk sebarkan sedikit ilmu ni..sekurang-kurangnya ada jugak yang dapat memanfaatkannya..


Kita mesti biasa dengan minuman Coca Cola ni kann?..yupppp..terlalu biasa..siapa yang selalu lepak fast food tuhh...mesti menu dia air Coca Cola or Pepsi. Mari kita lihat, baca dan renungkan beberapa fakta mengenai minuman berkarbonat Coke atau Coca Cola nih :-







" Fakta seperti yang tersenarai  dibawah adalah kajian santifik yang dibuat oleh ahli sains  kesihatan/sosial di USA dan Britain serta laporan dari seluruh dunia  mengenai minuman ringan Coke : Coca Cola.


Di dalam kebanyakan negeri di US , kereta peronda lebuhraya akan dimuatkan 2 gallon Coke untuk menghilangkan kesan darah di jalanraya apabila berlakukemalangan. Macam pasukan SMART dan bomba kita tu, Harzadous Team. Cuba tanya Plus Ronda atau Polis Lebuhraya, adakah mereka guna? Anda dirumah
diharap dapat mencuba kajian ini :



  1. Masukkan tulang dalam satu mangkuk yang diisi Coke, ia akan hancur atau hilang sama sekali dalam masa 2 hari.
  2. Untuk mencuci tandas : Masukkan setin air Coke dalam tandas dan biarkan selama 1 jam dan kemudian 'flush'. Kesan kotoran/hampas akan hilang  dari tindakan 'citric asid' yang berada dalam Coke. Satu bahan gantian  untuk mencuci kalau sabun dah habis!
  3. Untuk menghilangkan kesan karat dari bumper kereta jenis chrome : Lap bumper dengan aluminium foil yang dicelup dengan Coke dan kesannya karat akan hilang!
  4. Untuk menghilangkan kesan 'corrosion' atau hakisan pada skru/nat bateri kereta : Tuang 1 tin Coke dan pasti kesan hakisan hilang serta merta.
  5. Untuk melonggarkan skru yang berkarat dan ketat : Sekali lagi tuang 1 tin Coke, skru tersebut pasti longgar dan boleh dibuka.
  6. Untuk menghilangkan kesan minyak/lekit dari pakaian : Tambahkan setin Coke dalam mesin basuh bersama sabun pencuci dan basuh macam biasa. Kesan minyak tu pasti hilang. 
  7. Cermin kereta anda berdebu/kotor/ melekit ? Celup tuala dengan Coke dan lap.Pasti bersih. Tak payah guna tin sembur cuci cermin cam jual di Yawata tu kerana ianya amat mahal!
  8. Bahan aktif Coke adalah phosphoric asid. Ia mempunyai pH 2.8. Ia boleh meleburkan sebatang paku dalam masa 4 hari. Kilang Perwaja/besi mesti suka ni!Asid tersebut juga menghakis kekuatan tulang belakang dan tulang lain dalam badan yang merupakan punca utama kearah penyakit osteoporosis.Sila lihat lori yang membawa air sirap Coke dalam lori tangki,[ bukan lori yang bawa Coke siap dalam botol/tin] pasti dilengkapi dengan tanda amaran "Bahan Kimia Bahaya" atau"Bahan Penghakis: bahaya". Lori tangki itu juga diselaputi bahan penghakis hakisan untuk mengelak lori tu dihakis. . Tolong jangan letak/parking kereta berhampiran lori tangki yang ada tanda amaran tu, silap-silap tengah bawak kereta, putus 2 sebab hakisan/karat. 
  9. Para pengedar minuman Coke telah menggunakannya untuk mencuci bahagian enjin lori/trak mereka sejak 20 tahun. Wahh...mesti buat overhaul ni!
  10. Kandungan gulanya 18 sudu cawan teh satu tin Coke. Cuba try bancuh kopi/teh dengan 18 sudu gula tu kat rumah dan minum mesti anda termuntah?



Kenapa Orang Yahudi Tak Minum Coke dan Pepsi Disampaikan oleh seorang sahabat.....


Assalamualaikum kengkawan... last weekend, ada ustazah usrah kami beritahu... masa dia belajar kat. mesir dulu, dia  punya lecturer ada cerita... dulu ada sorang mamat yahudi ni datang Egypt to study the muslims' lifestyle kat sana setelah serangan secara fizikal ke atas umat Islam tak berjaya. dianak carik jalan untuk serang  cara lain. tapi Alhamdulillah, dia telah diberi hidayah semasa dia tengah study tentang umat Islam kat Mesir tu. dia beritahu lecturer ustazah ni, one of the things the jews do untuk hapuskan keturunan umat Islam is to produce coca cola & pepsi yang di dalamnya ada chemical to retard the reproduction organs for both men & women. menurut lelaki itu, dekat Israel tak ada jual coke & pepsi sebab mereka tahu apa kandungan kat dalamnya and since jew is agama keturunan, diaorang tak nak le mandul! kalau korang pernah terima forwarded email pasal bertapa acidicnya coke tu sampai boleh dissolve tulang & gigi (calcium containing compounds) and boleh buat cucitoilet!and for ladies, kalau minum coke boleh cause menstruation jika anda lambat didatangi haid.


so kalau minum banyak & at that time baru lekat zuriat, ada chances keguguran le, kan ? Therefore, untuk kemakmuran umat Islam & untuk kesihatan & untuk tak support jewish companies, Kesahihan artikel ini masih tidak dapat dipastikan lagi. Cuma apa yang aku tahu memang benar air minuman Coke ini mampu untuk menghakis lemak dalam badan. So jelaslah bahawa Coke ini mempunyai tahap keasidan yang sangat tinggi.

Ini cumalah sedikit ilmu, anda boleh copy dan kongsikannya bersama orang lain. Kerana ilmu haruslah disampaikan kepada yang tidak mengetahui agar seluruh manusia dapat mengetahuinya dan mengamalkannya.

Sehingga berjumpa lagi di entry akan datang!!..^_^



A L I F  B O H A R I


Step From Abnormality

^_^


3 comments:

Anonymous said...

fuhhh . selamat x pnah minum coca cola .

Muhammad Alif Bin Bohari said...

Hafizah Hairi : selamat lahhhh kau...aku nak kena berhenti minum coca cola..hahaha

Anonymous said...

hahaha . mesty bole pnya benti minum tu .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...