Followers

Sunday, January 16, 2011

My all night favorite menu..:)


Hey readers!!..(kuang hajau btol..x bagi salam..hahaha..)Assalamualaikum sume!!..begini lah maunye..barulah beradab org kata..(org kata la..huhu..)..today punye post..Favorite Menu saya...tibe2 terniat nak kongsi menu salad nih...(tah ape kenalah dgn aku nih..huhu..)..semenjak dua menjak tiga menjak nih..aku telah menukatkan makanan rutin harian aku..iaitu nasik..kpada mknan kekacang dan sayuran..(diet la tuh..)..diatas kehendak dan kemahuan aku nak mengurangkan berat badan yg sememangnye berlebihan..haha..(korang kutuk aku..aku tembak sorang2..hahaha)..so aku kenalah ikhlaskan diri utk mencapai azam aku nih..(ikhlas la sgt..)..aku sertakn skali gmba salad dgn cara nk buatnye skali..mane la tau ade yg nk buat lak kan..huhu..:)


Bahan2 :-


  1. Daun salad yg dikoyak-koyakan..dibeli mengikut saiz baju yer..
  2. Tomato sebiji..jgn pkai sos tomato kalo xnk mak korang pukul korang gune botol sos..
  3. Sebatang Carrot dicuri dikandang arnab..jgn lak amik arnab tuh skali..ko ingt nk buat sate arnab..haha
  4. Lada Benggala yg dipotong setengah msti mnggunakan gergaji papan..
  5. Sedikat Fish cake..
  6. Daging ayam yg dihiras bulat2..korang buatla mcm mne pon..yg pnting msti bulat..haha
  7. Satu botol mayonis yg dibuat khas utk salad..Lady Choice kn ade..:)
Cara2 membuatnya :-

  1. Hiris tomato dan carrot mengikut kiraan buah dadu...haha
  2. potong Lada benggala..jgn suruh Mat Bangla lak..haha
  3. aku rase aku dah bgtau cara2nye kat atas kn??susah btol la..haha..
  4. campurkan semua bahan tersebut..
  5. dan gaul sehingga sebati..
  6. kemudian siap untuk dihidangkan..(mkn dgn kucing korang yer...sengal..haha)..
Okela..itu saja menu masakan utk hari ini..Selamat Mencuba!!..:)




A L I F  B O H A R I


dari hati..turun ke blog.......

:)

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...